2017. január 13., péntek

Tartalommarketing: Google első hely

Tartalommarketing a Google első hely eléréséért
Kontextus alapú linképítés - tartalommarketing
Az optimalizációs céllal végzett kifinomult linképítés nem abban áll, hogy egyszerűen kulcsszavas szöveges hivatkozásokkal kívülről erősítünk egy weboldalt. Ennél sokkal összetettebb külső támogatási hálózatot kell kiépíteni ahhoz, hogy egyfelől hatékony is legyen, másfelől a google algoritmusai ne minősítések tiltott manipulációnak. Ezért minden alkalommal releváns szövegkörnyezetet kell kiépíteni, mintegy ebbe kell beleágyazni a hiperhivatkozást, eközben természetesen arra is ügyelve, hogy a kulcsszóhasználat megfelelő legyen, vagyis olyan anchor text alkalmazását tartsuk szem előtt, amely relevanciát mutat mind a környezetét képező tartalom, mint pedig a hivatkozott oldal tartalma vonatkozásában. Mindezeken felül a beágyazó szövegnek értelmesnek, értékesnek, egyedi megfogalmazásának kell lennie.

Az ilyen szöveg- és tartalom alapú linképítés már inkább a tartalommarketing területére csúszik át, lévén a tartalmi összefüggések megteremtése képezi a keresőoptimalizálás alapját.

Ha például a google első hely kulcsszóval szeretnénk top helyezést elérni a keresőtalálatok között, akkor olyan tartalmat kell létrehozunk, amely erre a kulcsszóra nézve megfelelő mértékben releváns, ám ez még nem elegendő, mert hasonló igénnyel kell megalkottuk azokat a webtartalmakat is amelyek a beágyazott linkkel külső honlapokon kerülnek elhelyezésre és szöveges link formájában hivatkoznak a cél oldalra.

Mindezeket a tartalmakat megfelelő optimalizálás alá kell vonni. Azaz érvényesíteni kell rajtuk mindazokat a keresőszempontokat, amelyek alapján az algoritmusok a kiválasztott kulcsszóra nézve mérvadónak, értékesnek, tartalmasnak, azaz relevánsak minősítenek valamely webtartalmat.

A munka komplex jellege azon a ponton tetőződik be, amikor a másodlagos keresőmarketing vonatkozások kerülnek sorra, azaz már nem magát a céloldalt, hanem a céloldalra linket küldő webhelyeket támogatjuk - természetesen ugyancsak kellő szövegösszefüggéseket felmutató tartalmakkal.

Szövegmarketing jellegű linképítés


Az ilyen munka messze túlmutat a korábbi évek során még sikeresen alkalmazható, mára már ipari jellegűnek mondott linképítő eljárásokon, és sokkal inkább a sok kreativitást igénylő szövegmarketing-munkára hasonlít.

Valamely kulcsszóval ezen a réven ugyan sokkal több munkával juttathatunk célba weboldalakat, ám a Google keresőben az első hely / oldal megszerzése így válik biztonságossá és tartóssá. A többletmunka meghozza az eredményét abban a tekintetben is, hogy weblapunk internetes reputációja magasság válik, a weboldal autoritása magasra szárnyal az auditáló rendszerekben, és mindez visszahat a helyezések kedvező alakulására.