2013. augusztus 15., csütörtök

Google link építés

Link building = Link építés


A link építés (vagy linképítés) kifejezés jelentése: az internetes tartalmakat szkennelő keresőmotorok optimalizálásának (Search Engine Optimization = SEO) egyik legfontosabb, legtöbb munkát és szaktudást igénylő azon fázisa, amelynek során külső webes hivatkozások (linkek) elhelyezése  révén azt kívánjuk elérni, hogy valamely kiválasztott honlap (a céloldal) bizonyos előre megadott kulcsszavakra mint keresőkérdésekre nézve az internetes keresések találati listáin a lehető legjobb pozíciót foglalja el és tartósan meg is tartsa azt.

A kreatív linképítés

 
Kárpáty Zoltán, e blog szerzője hosszú évek óta foglalkozik Google keresőoptimalizálással, és ennek során saját, egyedi link építési módszert dolgozott ki. Ez leginkább abban tér el a szokványostól, hogy a link-küldő oldalak a munka során külön rendszerbe fejlődnek, és az építkezési folyamatra nem az ismert eljárások mechanikus alkalmazása a jellemző, hanem sokkal inkább a komplex hozzáállást igénylő kreatív szemlélet és gyakorlat.

Az egyedi módszer további jellemzője, hogy kizárólag saját webrendszerre támaszkodik, azaz nem vesz
igénybe idegen weboldalakat. Ezen a réven biztosítható, hogy a kulcsszavas hivatkozások minden esetben egyedi és lehetőleg releváns szövegkörnyezetben szerepeljenek.

A kreatív link építés tehát tartalmi alapú, mögötte tényleges tartalmi összefüggések állnak - leginkább ezért élvezheti a Google-kereső támogatását és ezzel kerüli el a büntetéseket, amelyek a Google Pingvin algoritmus-frissítések óta (2012. április -2013. május) fokozattan sújtották azokat a weboldalakat, amelyeket egyoldalú optimalizálás, link-katalógusokban való tömeges regisztrálás, spam-blogolás stb. révén igyekeztek kedvező pozícióhoz juttatni.